Markkinointipalvelut

Mitä kaikkea tarvitaan matkalla loistavasta ideasta myytäväksi tuotteeksi ja ennenkuin varsinaista markkinointia päästään tekemään? Hyvä pohja syntyy mm. markkinoiden kartoituksesta, kilpailija-analyysistä, hyvän ja selkeän ostopolun suunnittelusta sekä oman tuotteen ylivoimaisen kilpailuedun, hyödyn ja lisäarvon määrittämisestä asiakkaillesi. 

Hyöty sinulle, jonka saat yhteistyöstämme, on suunnitellusti toteutettu käsikirja yrityksesi tuotteiden löydettävyyteen, näkyvyyteen ja markkinointiin, tavoitteena myynnin kasvattaminen ja erottuminen kilpailijoista. Jos kaikki tähän liittyvät asiat eivät ole sinulle ennestään tuttuja,
opit samalla kun teemme yhdessä töitä.
Alla muutamia tärkeimpiä vaiheita valmiiksi kootuissa pakateissa.
Tarvitsetko vain jonkin niistä vai kaikkia? 



KARTTA MARKKINOILLE

Tunnetko markkinat ja kilpailijasi? Mitkä ovat omat vahvuutesi ja mahdollisuudet, kilpailuetusi markkinoilla? SWOT on hyvä pohja pohtia ja tiedostaa oman yrityksesi tilanne. Sen lisäksi tarvitaan myös vahva strategia tuotteillesi, jotta erotut kilpailijoista ja tiedät, miten löytää tie asiakkaittesi ostoskoreihin. Tämä vaihe on kartoitusta ja analysointia, pohja ja lähtökohta kaiken muun rakentamiselle.
Hyvin rakennettu pohja kestää ja vähentää turhaa työtä. 

FIKSU TUOTE

Kartoitus on tehty ja nyt yrityksesi tuote tai palvelu pitää muotoilla hyödylliseksi ja erottuvaksi asiakkaiden tietoisuuteen. Kuvainnollisesti tämä vaihe on kuten tyhjälle canvasille maalaamista tai sanoista muodostuvan tarinan kirjoittamista tyhjälle paperille. Mitä värikkäämpi maalaus tai mukaansa tempaavampi tarina saadaan aikaan, sen varmemmin potentiaaliset asiakkaasi sen löytävät, huomaavat ja ostavat.
Myymäsi tuotteen kuvaus tulee rakentaa siten, että varsinaisen tuotteen sijaan myyt HYÖTYÄ asiakkaillesi. Asiakkaan kysymykseen miksi ostaisin tämän tuotteen, mitä hyötyä saan siitä, tulee vastata. 

VALMIINA MYYNTIIN

Tuotteellasi on nyt hyvä tarina ja se erottuu kilpailijoistaan. Tuotteen hyötytekijät on kerrottu selkeästi, näin autamme asiakasta tiedostamaan tuotteesi tarpeen. Missä ja miten markkinoit ja myyt tuotteen? Tässä vaiheessa tarkennetaan ja rakennetaan markkinointisuunnitelma ja ostopolku. Mitä selkeämpi polku on, sen helpompi asiakkaiden on ostaa sinulta. Ostopolkuun liittyy paljon muutakin, mm. analytiikkatyökaluja, optimointia, joiden avulla saadaan selvitettyä myös se, missä kohtaa ostopolkua asiakkaan matka pysähtyy ja ostaminen jää tekemättä. 


Onko tarvetta kaikille kolmelle toimenpidekokonaisuudelle vai pelkästään jollekin? Ota yhteyttä, jutellaan tarkemmin! Saat tarpeittesi mukaisen, räätälöidyn tarjouksen.


Kun tarvitset tuote- ja palvelustrategian kehittämiseen liittyviä palveluita, saat ne kauttamme.