IDEASTA TUOTTEEKSI

Olipa kerran hyvä idea. Hyvästä ideasta tuli erinomainen ja asiakaslähtöisesti toteutettu tuote, joka erottui kilpailijoistaan ja jonka asiakkaat löysivät.
Miten idea toteutetaan tällaiseksi?

Olet ehkä aloittava yrittäjä tai hieman kokeeempi konkari, joka on keksinyt mitä mahtavimman idean, joka pitää saada ajatustasolta konkreettiseksi tuotteeksi tai palveluksi asiakkaillesi. Let´s do it!
Tutkin, kartoitan markkinat, tuotteistan, teen tuotteen kaupalliseksi, suunnittelen ostopolun ja markkinoinnin.
Saat siis kaiken mitä tarvitset matkalla loistavasta ideasta myytäväksi tuotteeksi. Hyöty, jonka saat yhteistyöstämme, on suunnitellusti toteutettu käsikirja yrityksesi tuotteiden löydettävyyteen, näkyvyyteen ja markkinointiin, jonka tavoite on myynnin lisääminen. Jos kaikki asiat eivät ole sinulle ennestään tuttuja, opit samalla kun teemme yhdessä töitä.
Älä jää yksin ideasi kanssa.
Jalostetaan idea tuotteeksi, jota asiakkaasi ovat kaivanneet. Alla muutamia tärkeimpiä vaiheita, jotka tarvitaan uusien
tai jo olemassa olevien tuotteiden esiin nostamiseen ja myyntiin.

Kartta markinoille
Tunnetko markkinat ja kilpailijasi? Mitkä ovat omat vahvuutesi ja mahdollisuudet, kilpailuetusi markkinoilla? SWOT on hyvä pohja pohtia ja tiedostaa oman yrityksesi tilanne. Sen lisäksi tarvitaan myös vahva strategia tuotteillesi, jotta erotut kilpailijoista ja tiedät, miten löytää tie asiakkaittesi ostoskoreihin. Tämä vaihe on kartoitusta ja analysointia, pohja ja lähtökohta kaiken muun rakentamiselle.
Hyvin rakennettu pohja kestää ja vähentää turhaa työtä.

Fiksu tuote
Kartoitus on tehty ja nyt yrityksesi tuote tai palvelu pitää muotoilla hyödylliseksi ja  erottuvaksi asiakkaiden tietoisuuteen. Kuvainnollisesti tämä vaihe on kuten tyhjälle canvasille maalaamista tai sanoista muodostuvan tarinan kirjoittamista tyhjälle paperille. Mitä värikkäämpi maalaus tai mukaansa tempaavampi tarina saadaan aikaan, sen varmemmin potentiaaliset asiakkaasi sen löytävät, huomaavat ja ostavat. 
Myymäsi tuotteen kuvaus tulee rakentaa siten, että varsinaisen tuotteen sijaan myyt HYÖTYÄ asiakkaillesi. Asiakkaan kysymykseen miksi ostaisin tämän tuotteen, mitä hyötyä saan siitä, tulee vastata.

Valmiina myyntiin
Tuotteellasi on nyt hyvä tarina ja se erottuu kilpailijoistaan. Tuotteen hyötytekijät on kerrottu selkeästi, näin autamme asiakasta tiedostamaan tuotteesi tarpeen. Missä ja miten markkinoit ja myyt tuotteen? Tässä vaiheessa tarkennetaan ja rakennetaan markkinointisuunnitelma ja ostopolku. Mitä selkeämpi polku on, sen helpompi asiakkaiden on ostaa sinulta. Ostopolkuun liittyy paljon muutakin, mm. analytiikkatyökaluja, optimointia, joiden avulla saadaan selvitettyä myös se, missä kohtaa ostopolkua asiakkaan matka pysähtyy ja ostaminen jää tekemättä.

TARVITSETKO KAIKKI KOLME VAI JONKIN NIISTÄ?

Valitse sopivin paketti tai kaikki kolme yhdessä. Jokaiseen pakettiin sisältyy aloituspalaveri, toimenpiteiden tarkempi määrittely
sekä aikataulu toimenpiteille.


1. KARTTA MARKKINOILLE

Pakettiin sisältyy seuraavat toimenpiteet

  • Markkina-analyysi:
    Kartoitus kilpailijoistasi ja mitkä ovat heidän tuotteidensa hinnat ja myyntikanavat.
  • Asiakassegmentit:
    ketkä ovat potentiaalisia asiakkaitasi? Millaista on heidän ostokäyttäytymisensä?
  • Omat vahvuudet:
    Yrityksesi ja sen tuotteiden vahvuuksien ja kilpailuedun kartoittaminen, etsitään ylivoimainen asiakashyöty.
  • Markkinointikanavien kartoitus:
    Mistä tavoitetaan parhaiten potentiaaliset asiakkaasi? Kartoitetaan ja tehdään kanavavalinnat yrityksesi markkinointiin.

    PAKETTIHINTA 1.299€ + alv 24%

2. FIKSU TUOTE

Pakettiin sisältyy seuraavat toimenpiteet

  • Tuotteistus (1-5 tuotetta):
    Tuotteen tai palvelun tarinallistaminen, tuotteesta kertova myyvä sisältö eri kanaviin (HUOM! Ei sisällä kuvia, kuvat yrityksesi kautta)
  • Hinnoittelu:
    Hinnoitellaan tuote/ tuotteet kilpailukykyisiksi ja asiakkaita houkutteleviksi, lasketaan hinnat kannattaviksi. Hinnoittelun jälkeen tuotteillasi on perusteltu ja kannattava hinta.

    Hinta riippuen tuotteiden määrästä.


PAKETTIHINTA 999-1.299€ + alv 24%

3. VALMIINA MYYNTIIN

Pakettiin sisältyy seuraavat toimenpiteet

  • Markkinointisuunnitelma tuotteille 
  • Ostopolun määrittäminen:
    Tehdään suunnitelma, miten asiakkaasi saavat ostettua tuotteet mahdollisimman helposti.
  • Analytiikkatyökalut markkinoinnin tehon seurannalle:
    valitaan tehokkaimmat analytiikkatyökalut markkinoinnin tehon seurantaan.






PAKETTIHINTA 1.199€ + alv 24%


Kaikki pakettiin? 
3-in-1 PAKETTI sisältäen kaikki kolme yllämainittua 
hintaan 3.199€ + alv 24%

Kun valitset kaikki kolme toimenpidepakettia,
saadaan ehjä ja toimiva kokonaisuus yrityksesi markkinoinnille.


Kun tarvitset tuote- ja palvelustrategian kehittämiseen liittyviä palveluita, 
saat palvelut kauttamme. 
SatuMo Oy on
Innovaatiosetelin palveluntarjoaja.